BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

tisdag 5 oktober 2010

Livet!

Har funderat lite på det här med livet och att man tydligen väljer sin egen väg att gå. Att livet blir till vad man gör det och att man själv bestämmer saker och ting. Det stämmer dåligt tycker jag.
Jag har inte valt att vara ensam trebarnsmamma på snart 31, det valet gjordes åt mig. Mitt val var att skaffa barn med den jag älskade och att leva med denna människa resten av mitt liv. Min plan för mitt liv var att få se våra barn växa upp tillsammans med honom, att se dom gifta sig en dag. Första mötet med det nya livet våra barn kommer att föra in i våra liv, barnbarnen, ville jag uppleva med honom. Få bli gammal och grå tillsammans med honom, ja helt enkelt att få spendera mitt liv tillsammans med min bästa vän. Men så blev det inte. Han gjorde valet åt mig och nu står jag här, ensam, utan att själv ha valt det. Så alla klyschor om livet är bara strunt för jag är numera en ensam trebarnsmamma, något jag absolut inte skulle valt själv...

Återkommer!

0 kommentarer: