BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

onsdag 22 juli 2009

Åh wow ett nytt inlägg =)

Vet att det var aplängesen jag bloggade nu men har inte haft någon större lust och inte direkt mycket att skriva om heller men tänkte iaf ge mig på ett nytt inlägg nu...

Vaknade tio i sex i morse på soffan där jag tydligen somnade framför teven igår kväll. Harriet låg alldeles bredvid mig och sträckte förmodligen på sig för jag vaknade av att hon rev mig på låret. Bestämde mig för att inte gå och lägga mig igen utan att stanna uppe. Satt och surfade på nätet i min ensamhet tills klockan blev åtta då jag väckte resten av familjen.

Resten av dagen har spenderats i Sjuntorp hos min kära syster och hennes familj. Ja nu kan jag använda det ordet för nu är dom ju en familj med en alldeles egen liten bebis. Kan lova att mosters lilla fis bara blir sötare för varje dag som går och idag var hon vaken och tittade länge och storögt på mig och undrade förmodligen vem i h*****e jag var. Men det är smällar man får ta Alice för moster blir du inte av med i första taget =). Det är till 99 % bestämt att hon ska heta Alice så nu kallar jag henne för det. Nu går det inte att ändra sig sörru syster nu är det bestämt ;0)...

Gubbarna har eldat en massa skit i en tunna och rivit det ena uthuset. Jag stod, pyroman som man är, och eldade en stund med men stod nog för nära för efteråt så upptäckte jag att min ena arm var alldeles röd. Men det har bleknat under kvällen och nu är det borta.

I lördags så skulle jag och en vän gå och titta på Dead by April tänkte vi som spelade i parken under fallens dagar. Men efter att ha fått stå i kö i cirka 40 minuter så meddelar polisen att tyvärr det är fullt ni kan gå hem igen. Jaha tack för den då!! Här står vi och väntar och vill se dessa pojkar spela och så har man inte ens en chans att få komma in. Det var tydligen redan fullt när bandet innan spelade så dom släppte inte in en kotte. Väldigt dåligt arrangerat tycker jag. Dom hade spelningen inomhus vilket gjorde att det inte fick plats lika mycket folk. Tycker att dom kunde planerat bättre med en scen utomhus, det kan inte va så svårt att fixa trots väder. När man bjuder in en såpass ny grupp som är i hetluften just nu så får man väl räkna med att det kommer mycket folk eller?? Usch fy och bläh!

Vi gick en sväng på stan istället och kollade in öltälten och allt folk. Hade jag vetat att det var sånt röj i tälten på fallens så hade jag föreslagit en kväll där istället. Hade antagligen varit roligare ändå!! Men men skitsamma det får bli nästa år!!

Måste bara få berätta om mitt nya lilla hjärtegull Harriet! Hon har dom mest roliga sakerna för sig, t ex när jag städar kattlådan och hon hör det så kommer hon som ett skott och följer efter minsta lilla rörelse jag gör, hon tycker det är jättespännande. När hon ska gå på lådan så krafsar hon sen piper hon sen krafsar hon sen piper hon osv, tillslut sätter hon sig allt men det är en process till att komma dit. Hon är för go! Har även märkt att hon är en riktig slasktratt. Det är tur att hon inte snor vad man än äter ur händerna på en. Och får hon nåt så slukar hon det som om ingenting. En riktig liten tiger det där! Som är hur söt som helst!!

Här myser mina missar tillsammans i min säng =)...

Återkommer!!

0 kommentarer: